• Türünün ilk örneği[i] Acuvue Oasys with Transitions kontakt lensleri değişen ışık koşullarına kesintisiz bir şekilde uyum sağlıyor.
  • Johnson & Johnson Vision’ın yaptırdığı araştırmaya göre, Türklerin %95’i gözlerinin ışıktan etkilendiğini ve bu etkinin gözlerinde rahatsızlık ve yorgunluğa sebep olduğunu belirtiyor.

 Johnson & Johnson Vision’ın[1] akıllı ışık teknolojisine sahip Acuvue Oasys with Transitions fotokromik kontakt lensleri Türkiye’de satışa sunulmaya başladı. Türünün ilk örneği1 olan fotokromik lens hem iç mekân hem dış mekânda parlak ışık hassasiyetini azaltarak görme kusurunun düzeltilmesinin ötesinde fayda sağlıyor.[ii],[iii],

Akıllı ışık teknolojisine sahip Acuvue Oasys with Transitions kontakt lensleri, göz konforunu koruyarak yapay ışıktan UV ışıklarına kadar gün boyunca değişen ışık koşullarına gözlerin daha hızlı adapte olmasına yardımcı oluyor.[iv],[v],[vi],†‡

Time Dergisi tarafından düzenlenen 2018’in En İyi Buluşları arasında yer alan Acuvue Oasys with Transitions, gözlerin parlak ışığa adaptasyonunu 5 saniye hızlandırıyor.3 Geceleri parlak ışıkların çevresindeki haloları ve ışık saçılmalarını** azaltarak gün boyu daha rahat bir görüş sağlıyor.3,à

Akıllı ışık teknolojisine sahip Acuvue kontakt lenslerin Türkiye’de satışa sunulmasından oldukça mutlu olduklarını belirten Johnson & Johnson Türkiye Profesyonel Eğitim ve Gelişim Müdürü Op. Dr. Banu Arslan; “Her gün, göz konforunu ve görmeyi etkileyen yoğun ışığa ve UV ışınlarına maruz kalıyoruz. Bu teknolojinin göz sağlığı ve bakımı ile ilgili endüstri alanında çığır açacağına inanıyoruz. Acuvue Oasys with Transitions ile kontakt lens kullanıcılarına, göz sağlığının korunmasını desteklemenin ve günlük ışık koşullarıyla ilgili stresi yönetmede yardımcı olmanın sorunsuz bir yolunu sunuyoruz.” dedi.†‡

Akıllı ışık teknolojisi 10 yılı aşkın derinlemesine yapılan araştırma ve geliştirmeye dayanıyor. Johnson & Johnson Vision’ın gerçekleştirdiği son araştırma bulguları,[vii] çoğu Türk insanının görüş kalitesinin ışıktan etkilendiğini ortaya koyuyor. Araştırma sonuçlarına göre:

  • Ankete katılanların %95’i, belirtilen günlerde gözlerinin ışıktan etkilendiğini ve bu etkinin gözlerinde rahatsızlık ve yorgunluğa sebep olduğunu belirtiyor.
  • Anketin Y ve Z kuşağı katılımcıları, ışığın yarattığı baş ağrısı ve göz rahatsızlığı gibi reaksiyonlardan şikâyet etmeye daha yatkın.
  • Ankete katılanların %80’i en çok araba kullanırken gözlerinin ışıktan rahatsız olduğunu belirtiyor. Katılımcıların %77’si ise kapalı bir ortamdan aydınlık ve bol ışıklı bir ortama geçtikleri zaman gözlerinin rahatsız olduğunu ifade ediyor.
  • Katılımcıların %91’i günlük hayatta ışığın etkisini gözlerini kısarak azaltmaya çalıştıklarını belirtiyor. Aldıkları diğer önlemler arasında bilgisayarın ekran parlaklığını azaltma (%83), bulunulan ortamın ışığını kısma veya azaltma (78%) ve fazla ışıklı ortamda gölgede kalma (77%) bulunuyor.
  • Katılımcıların %81’i (10 kişiden 8’i) ışığın görme konusundaki etkileri konusunda biraz endişelendiklerini belirtiyor.
  • Anket katılımcılarının %87’si gözlerini korumaya yönelik önlemlerin önemli olduğunu söylerken, %62’si göz sağlığının onlar için diğer sağlık sorunları kadar önemli olduğunu söylüyor.

Çığır açan lenslerin yaratılması, Johnson & Johnson Vision’ın dünya çapındaki fotokromik gözlük camı mercekleri sağlayıcısı olan Transitions Optical Limited iş birliğiyle on yılı aşkın süren çalışmalara dayanıyor. İki kuruluş, göz sağlığı ve bakımı alanında yenilikleri araştırmak ve geliştirmek üzere birlikte çalışıyor.

Acuvue Oasys with Transitions kontakt lensleri, iki haftalık yeniden kullanılabilir sık değişim lenslerdir. Ürün, Türkiye ve EMEA bölgesinde birçok pazarda satışa sunuldu. Daha fazla bilgi almak için https://www.jnjvisioncare.com.tr adresini ziyaret edebilir, sosyal medyada #SquintLessSeeMore (Az kıs, çok gör) etiketini takip edebilirsiniz.

Araştırma Yöntemi

Tüketiciler arasında ışık hassasiyetinin yaygınlığını araştırmak için Johnson & Johnson Vision Care Inc ve FleishmanHillard’ın şirket içi araştırma uygulaması TRUE Global Intelligence™, Türkiye’de 18 yaş ve üstü 1.020 yetişkinden oluşan ulusal temsili bir örneklem arasında 10 dakikalık dijital bir anket gerçekleştirdi. Hata payı, %95 güven seviyesinde %±3’tür.

Kontakt Lens Kullanıcıları için Önemli Bilgiler: Acuvue kontakt lensler, sadece görme düzeltimi için reçeteyle verilir. Kontakt lenslerin size uygun olup olmadığına göz sağlığı uzmanı karar verir. Nadiren de olsa kontakt lens kullanırken ciddi göz problemleri yaşanabilir. Bu problemleri önleyebilmek için göz doktorunuz tarafından verilen kullanım ve değişim planına ve lens bakım talimatlarına uygun hareket ediniz. Göz enfeksiyonu veya gözde rahatsızlık, aşırı sulanma, görmede değişiklikler, kızarıklık veya diğer göz problemlerinin yaşanması halinde kontakt lens kullanmayınız. Bu durumlardan herhangi biri gelişirse, kontakt lenslerinizi çıkartın ve hemen doktorunuzla iletişime geçin. Uygun kullanım, bakım ve güvenlik hakkında daha fazla bilgi almak için göz doktorunuzla iletişime geçip Hasta Bilgilendirme Kılavuzu talep edebilirsiniz. Johnson & Johnson Türkiye Müşteri Hizmetleri’ne 0850 250 0565 numaralı telefonu arayarak veya acuvueiletisim@its.jnj.com adresine e-posta göndererek ulaşabilirsiniz.

Zararlı UV ışınlarının kornea ve göze yayılmasına karşı korunmaya yardımcı olur.

Tüm ACUVUE® markalı kontakt lensler, zararlı UV ışınlarının gözünüzün içine ve korneanıza ulaşmasını engelleyen Sınıf 1 blokajına sahiptir. UV emici kontakt lensler, gözü veya çevresindeki alanları tamamen kapatmadıkları için güneş gözlüklerinin yerini alamazlar.

Johnson & Johnson Vision Hakkında
Johnson & Johnson Sıhhi Malzeme Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti. bünyesinde hizmet veren Johnson & Johnson Vision, dünya çapında göz sağlığının yörüngesini değiştirme cesaretiyle faaliyetlerine devam ediyor. Şirketleri vasıtasıyla göz sağlığı profesyonellerinin, hastalarına daha iyi sonuçlar sunabilmesini sağlayan yeniliklerle birlikte refraktif kusurlar, katarakt ve göz kuruluğu gibi ihtiyaçları ele alan ürünler ve teknolojiler geliştiriyor. Johnson & Johnson Vision, en çok ihtiyaç duyan topluluklarda kaliteli göz sağlığına erişimi arttırmak, insanların daha iyi görmesine ve daha iyi yaşamasına yardımcı olmak için çalışıyor. Daha fazla bilgi için: https://www.jnjvisioncare.com.tr/

Johnson & Johnson Vision’ı sosyal medyada takip etmek için:
Twitter: @JNJVision
Linkedin: Johnson & Johnson Vision

Belirtilen üçüncü taraflar, ilgili kuruluşların ticari markalarıdır.

[1] © Johnson & Johnson Vision Care (Ireland) T/A Vision Care Ireland RSC

** Yapılan klinik çalışmalar, 40-65 yaş arasındakilerin ACUVUE OASYS with Transitions lenslerin bu faydasını deneyimleme olasılığının daha yüksek olduğunu göstermiştir.

à ACUVUE® OASYS with HYDRACLEAR® PLUS ile karşılaştırıldığında

[i] FDA Basın Açıklaması: FDA clears first contact lens with light-adaptive technology https://www.fda.gov/newsevents/newsroom/pressannouncements/ucm604263.htm  April 10, 2018.

[ii] JJV Arşiv verisi 2018: ACUVUE® OASYS with Transitions™ Light Intelligent Technology™ tanımı

[iii] JJV Arşiv verisi 2018: ACUVUE® OASYS Contact Lenses with Transitions™ Objektif Klinik veriler

[iv] American Academy of Ophthalmology. What is Photokeratitis. Available at: https://www.aao.org/eye-health/diseases/photokeratitis-snow-blindness. Accessed 22 Jan 2018.

[v] American Optometric Association. UV Protection.  Available at: https://www.aoa.org/patients-and-public/caring-for-your-vision/uv-protection. Accessed 22 Jan 2018

[vi] Walls HL, Walls KL, Benke G. Eye Disease Resulting From Increased Use of Fluorescent Lighting as a Climate Change Mitigation Strategy. American Journal of Public Health. 2011;101(12):2222-2225.

[vii] JJV ve FH TRUE Global Intelligence™ 2019 Türkiye Araştırması

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz