Obeziteye Karşı Glisemik İndeksi Düşük Gıdalarla Beslenin!

Çağımızın en yaygın ve tehlikeli hastalığı olarak tanımlanan obezite, halk sağlığını tehdit eden bir sorun olmaya devam ediyor. 22 Mayıs Dünya Obezite Günü’nde Gıda Mühendisi Ece Duru, obezite ile mücadelede alınacak önlemlere dikkat çekerek, bulgur gibi glisemik indeksi düşük gıdalarla beslenmenin, obezite ile mücadelede etkili araçlardan biri olduğunu söyledi.06

Yapılan araştırmalar sonucunda çağımızın en yaygın ve en tehlikeli hastalığı olarak tanımlanan obezite, etkisi hızla dünyaya yayılarak halk sağlığını tehdit eden bir sorun olmaya devam ediyor. 22 Mayıs Dünya Obezite Günü’nde Gıda Mühendisi Ece Duru, ülkemizde ve dünyada obezite ile mücadelede sağlıklı beslenmenin önemine dikkat çekiyor. Duru “Günümüzde tüm dünyada ve özellikle gelişmiş ülkelerde obezitenin hızla artması, insan sağlığını ciddi anlamda tehdit ediyor. Yetişkinler kadar çocuklarda da yaygın olan obezite; diyabet, kalp hastalıkları gibi ciddi rahatsızlıkların yanı sıra önemli psikolojik sorunlara da neden olabiliyor. Duru Bulgur ailesi olarak Duru Bulgur’u Öğreniyor projesiyle çocuklara sağlıklı beslenme üzerine farkındalık yaratmaya çalışıyoruz. Dünya Obezite Günü’nde bu konuya dikkat çekip daha fazla çocuğumuza erişmeyi hedefliyoruz” dedi.

Sağlıklı beslenin, düzenli egzersiz yapın

Yüksek kalorili besin tüketiminin artması ve egzersiz yapma alışkanlığının azalmasıyla obezitenin yaygınlaştığını belirten Duru Bulgur Gıda Mühendisi Ece Duru, “Sağlıklı beslenmek ve düzenli egzersiz yapmak obezite ile mücadelede öne çıkıyor. Obezite tedavisinde, zayıflama diyetlerinde ve sağlıklı beslenmede en önemli unsur, diyette düşük glisemik indekse sahip, posa içeriği yüksek besinlerin seçilmesidir. Beslenme uzmanları yüksek posa içeren ve düşük glisemik indekse sahip bulgurun zayıflama diyetlerinde kullanılması gerektiğini vurguluyorlar. Bu tür besinler, insülin salınımını azaltmanın sonucunda, vücudumuz daha az yağ depoluyor ve kilo kaybı daha kolay oluyor” diye konuştu. Duru, bulgurun tüketilmesi halinde kan şekerinin daha yavaş yükseldiğini, vücudun daha az insülin salgıladığını ve glisemik indeksi düşük besinlerin açlık hissini azalttığını söyledi.

Bulgur hem sağlıklı hem de tok tutuyor

Ece Duru sözlerine şöyle devam etti: “Basit karbonhidratları düzenli olarak ve gereğinden fazla tüketen kişilerde; obezite, diyabet, kalp ve damar hastalıklarına yakalanma oranlarının daha yüksek olduğu yapılan araştırmalarda görülmüştür. Glisemik indeksi düşük besinleri tercih etmek, uzun dönemde diyabet, kalp hastalıkları ve hiperinsülinemi gibi kronik hastalıkların oluşma riskini azaltır. Bulgur, bu anlamda sofralarımızdaki en büyük zenginliklerimizden biri.”

Taş değirmenden sofralara geliyor

Sağlıklı beslenme trendlerinin artması ile bulgur, salatadan pilava ve hatta tatlılara farklı reçetelerde ağırlığını hissettiriyor. Bulguru taş değirmenlerde öğüterek geleneksel yöntemlerle sofralara getiren Duru Bulgur’un dikkat çeken ürünü Başbaşı Bulgur, yüksek lif oranı ile tüketicilerin tercihi oluyor. Normal bulgurda 5.4 gram olan lif miktarı, Başbaşı Bulgur’da 9.4 gram. Ürün öğütülmeden sadece taş değirmenlerde kabuğunun soyulması ile elde edildiği için, lif oranını en yüksek düzeyde muhafaza ediyor. İri taneli ve lezzetli yapısıyla çocuklar tarafından da çok seviliyor.